Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Mocca Parad

Av Annika - 25 januari 2008 23:58

När vi vaknade i morse vräkte det ner snö...typiskt...bara för att jag måste ut och åka bil....suck! Jag och Mocca ska åka iväg och träffa hennes kavaljer. Jackpot, Sudden och Trofé tycker det verkar himla onödigt de skulle mer än gärna ställa upp... sedan att två av dem är halvbröder och en är en systerson till henne......inte så noga om de fick bestämma. Men som tur är så bestämmer matte. Hon har beslutat att det blir en resa till Eskilstuna för att träffa Hector.

Hector har länge varit en tilltänkt kavaljer till min tik Tigra. Det blir en linje avel på underbara Shadow (som har samma linjer som Bolton bakom sig). Tyvärr visade det sig när vi färgtestade Tigra att hon lämnar gult. Så då fick Tigras fina syster Mocca åka till Hector istället. Så nu hoppas vi på fullt med små mini "skuggor"...hi...hi.. tänk om det var så enkelt...*L*


Resan gick bra för bara jag kom en bit söderut så var det barmark. Vi fick snabbt till en utmärkt parning. Efteråt tittade vi på lite fina valpar och sedan fikade vi....tänk vad tiden går fort när man pratar hund.

Resan hem gick också smärtfritt.

Väl hemma blev det en promenad med hundarna innan jag så småningom hamnade här vid datorn med en kopp the.


Nu ska jag snart hoppa i säng....GONATT!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 oktober 2009 23:49

Just nu håller jag på att ändra lite i bloggen...eftersom hela domänen håller på att läggas om.   Annars så har jag inte så mycket att blogga om...men återkommer nog i morgon med ett litet inlägg.   Gonatt!!!         ...

Av Annika - 11 augusti 2009 22:11

I dag har jag varit på begravning, det är alltid lika jobbigt tycker jag. Men stämningen brukar lättas upp efteråt vid minnesstunden och fikat...så var det även denna gång. Det var iallafall en jätte fin begravning och man fick träffa flera härliga m...

Av Annika - 4 augusti 2009 23:25

Tiden har bara rusat iväg. De sista dagarna nere i Skåne blev stressiga vi var till Karlshamn och tittade på Revyn...den var helt underbar.   I torsdags åkte jag uppåt landet för att träffa ett helt gäng med mina härliga valpköpare. Vi bodde på Fjäll...

Av Annika - 23 juli 2009 23:33

På morgonen åkte jag ner till brukshundklubben och tränade lydnad. Jag parkerade bilen borta vid djurkyrkogården som ligger bortanför klubben för jag var och vattnade på våran grav först. När jag sedan tränat klart gick jag tillbaka mot bilen och då ...

Av Annika - 22 juli 2009 23:03

På morgonen körde jag Mia till sjukhuset för att hon skulle få en kortisonspruta i foten. Jag har nog inte varit där på 20 år, men det var sig ganska likt. Efter det åkte jag hem för att ta ut hundarna på en långpromenad. Vi tog en promenad till sten...

Ovido - Quiz & Flashcards