Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Annika - 10 januari 2008 23:56

Idag har jag varit hemma hela dagen, promenerat med hundarna, städat lite och försökt planera lite för kommande utställningar, jaktprov och valpkullen som förhoppningsvis är på G. "Maja" är parad med "Sudden" jag hoppas hon är dräktig men det är för tidigt att säga ännu. Det känns så spännande att kunna använda Sudden själv, han är ju släkt med de flesta av mina hundar men inte Maja och jag tror att de kan kompletera varandra bra. Dessutom blir det brunt och det var jätte länge sedan jag hade bruna valpar. Jag har flera valpköpare som länge väntat på brunt.

Det blir nog inte såååååå många utställningar för mig i år, jag måste tänka på hälsan. Men jag har planerat en del jaktprov för det känns viktigt att försöka få mina yngre hanar till start i år.

Jag tänkte anmäla hund till Gästrikemästaren det är för hundar av alla raser som blivit BIR eller BIM under året (2007) på officiell utställning. Det är den 16 februari. Annars är det ingen utställning förrän tidigast i Mars för min del.


Nej nu är det mitt i natten... ska släppa ut hundarna på en sista kisserunda innan vi intar ryggläge...Gonatt



Ovido - Quiz & Flashcards