Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Annika - 27 januari 2008 21:03

Vi åkte tidigt i morse till Strömsholm utanför Västerås på SSRK utställning. Det var ca 170 st flattar anmälda. Tikar dömdes av Erling Kjaer-Pedersen och hanar av Hans Rosenberg. Själv hade jag ingen av mina hundar anmälda eftersom vid tiden för anmälan var jag sjuk och visste inte om jag skulle må bättre nu. Jag åkte istället tillsammans med Gunilla och Carin. Det var några hundar från min uppfödning anmälda och det är kul att titta. Det har varit en jätte trevlig dag då jag hunnit att träffa många av mina vänner. Extra kul att några hundar ifrån mig visade framfötterna idag. Beauty Nights Top Score "Axel" Visades i valpkl-I där han blev BIR-valp i hård konkurans han avslutade dagen med att bli BIS-3 valpkl-I. Beauty Nights Heart of Stone "Jagger" 1:3 Hp Unghundsklassen han fick en strålande kritik men behöver lite mer tid att utväcklas.

I tikringen var unga nyblivna Championtiken SU(u)CH FINJV-06 Beauty Nights Good Golly Miss Molly 2:a plac bland många riktigt fina championtikar hon slutade sedan som R- Bästa tik. Extra roligt eftersom ägaren kom och diskuterade med mig precis innan hon skulle in i ringen, eller om han skulle stryka henne eftersom hon fällt ur rejält. Men vi kom tillsammans fram till att vi trodde domaren skulle gilla hennes typ och hoppades att han skulle ha överseende med pälsen.

Grattis till ägarna Gunilla, Carin, Jocke & Micke till fina resultat!


Efter utställningen parade vi Mocca med Hector igen. Sedan åkte vi hem till mig och fikade innan Gunilla åkte vidare till Sundsvall och Carin till Borlänge.


I kväll blir det verkligen tidigt i säng...är helt slut


Här under bilder på Axel i BIS:et och en bild uppställd där han lipar åt sin matte.

Ovido - Quiz & Flashcards