Alla inlägg under juni 2009

Av Annika - 30 juni 2009 23:45

Vi har varit på landet solat badat och bara haft det mysigt. På kvällen tog vi en sväng med ekan runt sjön så hundarna fick simma en rejäl runda, de älskar att simma efter båten.

Kalle åker till Tyskland på jobb i morgon så då blir jag ensam några dagar. Då ska jag fixa en massa saker som måste göras innan jag åker till Skåne t.e.x förnya passet och klippa mig mm...


Nu är jag trött och ska sova

Av Annika - 29 juni 2009 23:53

Denna dag har spenderats ute, först i poolen sedan har vi varit och tränat hundar i skogen och vid vattnet. På kvällen har jag även varit duktig och tvättat av bilen lite snabbt...det behövdes.


Nu är jag trött efter en hel dag ute i värmen...ska sova nu...gonatt!

Av Annika - 29 juni 2009 12:41

Det är jätte fint väder och jag ska gå och lägga mig i poolen en stund... skönt att svalka sig och slappa lite i flytfåtöljen...det saknas bara en paraplydrink *L* 

Av Annika - 28 juni 2009 16:53

Vi latade oss länge i morse...härligt. Sedan har vi försökt planera lite hur vi ska fåtill semester och annat som hägrar nu de kommande veckorna. Kalle jobbar 2 veckor till sedan går han på semester, och då är jag nog redan i Skåne. Han kommer eventuellt ner dit och hälsar på, det hade ju varit jätte mysigt. Det är ju Mias och Sebbes fest först sedan fyller ju även min morbror 50 år i juli. Efter det har jag lite aktiviteter på gång i början av Augusti tillsammans med ett gäng valpköpare. Men i mitten av Augusti blir det kanske en resa. Hmmm jag måste skynda mig att fixa ett nytt pass för mitt har gått ut.


Jag pratade med mamma idag på telefon. Oj vad det har brunnit där i närheten av dig, sa jag. Har det brunnit svarade hon. Ja det var det första vi såg i morse när jag vek upp laptopen att det var en storbrand i natt och att de fortfarande höll på med släckningsarbetet. Jaha, sa mamma, jag vaknade i natt av att det luktade bränt och funderade hur det kunde lukta så bränt efter jag värmt vitlöksbröd i gårkväll. Men herre gud sa jag, de sa att folk som bodde i närheten skulle hålla stängt och stänga av fläktar och ventiler mm..., så har du sovit med balkongdörren öppen. Nu är Playa och jag och badar i Ringsjön men jag får åka det hållet hem, sa mamma. Ja, gör det... stäng sedan dörrar och fönster, sa jag. mmm... det lovade hon. Till saken hör att Mamma bor bara några hundra meter ifrån branden...hur f-n kan man missa det??????


Nu ska jag plocka lite disk, sedan ska vi grilla en Fläsfilé till i kväll...gott med grillat...

Av Annika - 28 juni 2009 02:02

Sitter och väntar på Kalle, pratade nyss med honom han är på väg. Under tiden fixar jag lite med färgerna på bloggen...tyvärr finns det inte så snygga alternativ men det är kul att ändra.



Av Annika - 27 juni 2009 22:47

Morgonen var lite trög för mig, jag tog en promenad för att piggna till. Sedan fick jag äta frukost själv, för när jag väl kom igång var det redan rena pool partyt här. Hela dagen har spenderats ute på tomten i det härliga vädret. Själv har jag inte badat, det var för mycket folk för att jag skulle våga ta på mig en bikini...fan vad löjlig man är...men sån är jag. Däremot har jag stått för markservicen, fixat mat och fika mm...


Nu är jag ensam, de andra skulle vidare på fest...men jag kände inte för det. Istället stannade jag hemma och kollade på GP-Speedway från Cardiff. Mina två favoriter gjorde tyvärr inga toppresultat. Andreas Jonsson fick bara 5 poäng efter att blivit utesluten efter en incident (tveksamt domslut). Allas våran älsklingsrospigg Greg Hancock  åkte riktigt bra och gick till finalen men tyvärr missade han pallen. Så då får man väl vara glad över Svenske Fredrik Lindgrens 2:a plac, Vann gjorde en helt överlägsen Jason Crump som inte tappade ett enda poäng.  Det va Erik Stenlund som var expertkommentator i kväll han är den bästa av dem...tycker jag iallafall.


Nu ska jag zappa igenom kanalerna och se om det finna något att titta på tills Kalle kommer hem.

Av Annika - 26 juni 2009 23:04

Vi har sett den nya Wallander filmen Skulden, Den var bra.


Kalle vill att vi ska resa någonstans eller eventuellt ut och segla när han har semester. Segla jag...aldrig i livet, det gör jag bara inte! Men en resa skulle ju vara underbart. Problemet är att jag har ärendet i rätten och jag vet inte när det blir (troligen efter semestertiderna) men jag törs ju inte lova något *suck*. Dessutom ska jag ner till skåne i juli på "60"års kalas min barndomsvän fyller 40 och hennes son 20 (samtidigt) så det blir en stor fest med både ungdomar och gamlingar som jag.

Fy....vad jag känner mig taskig...förlåt! Jag ska verkligen kolla igenom om det går att få ihop. Jag VILL verkligen resa bort ett tag.


Nu är jag trött och ska gå och lägga mig...Gonatt!



Av Annika - 26 juni 2009 15:56

Det första jag såg i morse då jag vek upp datorn var att Michael Jackson dött. Nu är det inte så att jag är någon mega fan av honom. Men visst har han gjort mycket bra, och eftersom jag var i tonåren då han var som störst så hörde man mycket av honom.

Men det är en märklig känsla man får i magen när någon av de "stora" går bort...känns sorgligt. Han var ju ändå the king of pop!


Nu ska jag gå och laga mat...sedan kolla på den senaste Wallander filmen på dvd.

Ovido - Quiz & Flashcards