Alla inlägg under mars 2008

Av Annika - 31 mars 2008 03:07

Hector-Mocca valparna nyfödda

Av Annika - 30 mars 2008 17:03

I dag på morgonen har valparna kommit, det blev 8 st (3 hanar + 5 tikar). Valpningen har gått jätte bra de första 4 valparna kom inom 15 min sedan kom de med jämna mellanrum så hela valpingen tog ca 3,5 timmar. Mocca mår utmärkt och pysslar om sina små.

lägger in  någon bild senare...nu ska jag gå och vila...é skit trött.

Av Annika - 28 mars 2008 23:55

Dagen har gått åt att plocka fram allt som behövs till valpningen t.e.x Liggunderlag en hel hög med handdukar, våg, handsprit, märkfärg, peanger, block och pennor samt saxarna som ska kokas strax innan valpningen sätter igång.

Nu på kvällen tittade jag på finalen i Let´s dance å jag blev sååå glad att Tina & Tobias vann! (oss skåningar imellan *L*) hon är bara så mysig tycker jag, hon är sig själv i alla lägen och gör allt med glimten i ögat. Dessutom tycker jag att Tobias är superduktig!


Nu ska jag rasta hundarna en sista sväng och sedan hoppa i bingen..zzzzzz


Här en bild på Mocca tagen i dag

Av Annika - 28 mars 2008 11:04

Mocca väntar att valpa iallafall minst ett dygn till.

Då hinner jag göra lite annat också i dag.....

Jag har nyss avmaskat valparna för andra gången. Jag har inte hittat någon mask från dem men det är viktigt att göra det minst 3 gånger innan leverans. Dessa valparna är små julgrisar allihopa riktiga tjockissar dessutom har de otroligt mycket päls så de ser ut som runda fotbollar.


Av Annika - 27 mars 2008 23:49

Jag har vilat mig mycket idag eftersom jag kännt mig hängig några dagar. Dessutom måste jag samla krafter till den nya valpkullen kommer, för då blir det ingen sömn några dygn. Mocca börjar bli tjockare, magen är inte jätte stor men spänd. Ännu är hon lugn och äter bra, tempen är normal så det blir inget inatt.

Jag har varit och handlat hem ett gäng säckar hundmat idag för nu blir man ju fast på hemmaplan ett tag.

Vi får se hur läget är i morgon för dels har jag tid hos läkaren och på kvällen har vi retrieverkursen. Jag hoppas jag kan göra det,,, vi får ser hur läget är på morgonen.


Jag lägger här en bild på Wilya som jag har med Anett hon är från Hippis senaste kull hennes riktiga namn är Beauty Nights Little Wonder...visst är hon väl bara för rar när hon tagit skohyllan till sovplats...super charmigt tycker jag

Av Annika - 27 mars 2008 00:25

I dag har jag varit så trött igen...men ska till doktorn på fredag...vi får väl se hur mina blodvärden är. Har ine tid att bli riktigt svag nu...


Här en bild på två av tjockisarna som nu hunnit bli 4 veckor

Av Annika - 25 mars 2008 23:29

Detta är våran goa norska skogkatt Campari hon är världens snällaste och finner sig i allt,,,till mattes förtvivlan ibland när någon av hundarna har henne som apporteringsvilt...och hon hur snällt som helst låter sig bäras runt på...suck!

Av Annika - 25 mars 2008 23:07

Jag har blivit bjuden på påskmat av Diana och hennes familj Anna & Amanda och deras mormor Ann-Britt det var så trevligt & jätte gott...Tack!

På söndagen åkte vi till Stockholm på utställning. Jag hade bara anmält Jackpot han fyllde 2 år ett par dagar innan utställningen. Domaren tyckte att han var otroligt välkonstruerad. Han fick en jätte bra kritik men hon tyckte att han var för lång så det blev en 1:a pris med en 5:e placering. En stor besvikelse för mig,, för jag själv (dock partisk) tycker att han är såååå fin. Kul att så många andra också tycker det,, för det var hur många som helst som kom och frågade vad som hände, de tyckte han var otroligt läcker. Jag har inte haft någon flat som väcker så mycket uppmärksamhet som han... många med andra raser kommer fram och tycker han är så häftig. känns skit kul TACK!!!

En till Beauty Nights hund var anmäld det var tikvalpen Beauty Nights Top Spin "Alwa" hon blev bästa tikvalp med HP och sedan BIM. Hon visades så fint av sin lillmatte Linda, en härlig debut som lovar gott för framtiden GRATTIS!

Ovido - Quiz & Flashcards