Alla inlägg under februari 2008

Av Annika - 26 februari 2008 21:47

All snön hade försvunnit och det var så härligt, men ikväll har det snöat så det är helt vitt ute...suck...vill inte ha mer snö...


Amanda kom hit på eftermiddagen, så jag kunde åka iväg till apoteket och hämta min medicin och passa på att handla lite. Hon sover kvar här inatt så jag hinner iväg en sväng vid lunchtid i morgon också. Det känns så bra. Jag vill inte lämna Maja med så små valpar, utan jag är som en hönsmamma och vakar över dom hela tiden. Tusen tack snälla gulliga Amanda!


Annars händer det inte så mycket i det Mikkelssonska livet just nu, när jag är fast hemma. Jag har hunnit svara på lite mail och planerat lite till kennelns 20-års jubileum i september,, snart kommer info om det på hemsidan. Sedan finns det ju en massa saker som jag "borde" göra...men det har det inte blivit något av, finns ingen ork för det ännu...måste pigga på mig lite först.


nu ska jag kliva i vinterkängorna och dunjackan och gå en liten sväng med grabbarna och den lilla Juvelen, som kommit hem ifrån sportlovet i fjällen med Eva & Tindra.


Sov gott!

Av Annika - 25 februari 2008 19:14

Lägger en bild på valparna idag

Av Annika - 25 februari 2008 16:31

Det är jätte kul med nya små valpar i huset. Men man blir så trött hela natter mot den 24:e gick åt till valpningen sedan kan man inte sova mer än en 15 minuter i stöten. Jag vaknar hela tiden och måste kolla så alla valpar diar och att Maja inte råkar lägga sig på någon när hon vänder sig eller går upp och dricker. Man är som en sombie...


Men nu har jag hunnit sitta lite vid datorn och maila lite. Jag har skickat lite bilder till webb-moster som ska in på sidan. Dessutom måste jag försöka hinna trimma lite på mina hundar som snart ska på utställning, alla är otrimmade utom Jackpot som inte ska ställas ut förrän han fyllt 2 år.


Nej, nu ska jag gå ut med Maja sedan försöka få i mig något att äta...

Av Annika - 25 februari 2008 00:49

Oj, man har fullt upp med valparna och övriga hundar, hinner knappt sitta vid datorn något. Men jag lägger in en bild på de nyfödda valparna.

Maja är jätte duktig mamma hon pysslar för fullt med sina valpar och där imellan kopplar hon bara av och njuter och sover... Valparna är pigga allihop. Mer bilder kommer snart på hemsidan under valpkullar.


De nyfödda valparna ur Sudden - Maja kullen.

Av Annika - 24 februari 2008 12:20

Det blev valpar i natt! Hon fick krystvärkar sent på kvällen i går och strax efter midnatt kom den första...en brun tik. Sedan rullade det på och 05:30 kom sista valpen. Två valpar var dödfödda...tråkigt men sådant som händer och de som kom räcker mer än väl. Så nu ligger det 10 st valpar i bädden 5 st hanar (3 bruna+ 2 svarta) & 5 st tikar (2 bruna+ 3 svarta). Nu ska jag återgå till valparna... så får vi hoppas att alla valparna klarar sig.  


rapport från en skit trött men glad matte!

Av Annika - 23 februari 2008 14:04

Maja har varit lite orolig i natt och i morse låg tempen på 36,9 grader så framåt kvällen mot natten kommer valparna att börja ploppa ut.


Återkommer...

Av Annika - 22 februari 2008 23:09

Det är lugnt med Maja fortfarande hon har t.o.m ätit ganska hyfsat nu på kvällen, det känder skönt hon behöver ju den energin. Då får jag en lugn natt till.

På kvällen har jag tittat på Let´s dance. Det värsta jag vet är när folk namnger personer i samband med negativ kritik eller rena personangrepp på bloggar mm... MEN, jag måste bara erkänna att jag var fel ute när det gällde en person i kväll. Tony Rickardsson som jag ofta tyckt bara är för mycket jämnt, en riktig diva! Men då ska ni veta att jag som största Rospiggsfan varit med om våra Speedway SM-finaler och andra matcher mot Tonys Masarna vid en massa tillfällen. Jag har ju träffat Tony många gånger på Speedwayn och visst han var fantastiskt duktig. Men som person har han alldrig tilltalat mig. Så nu var jag bara så trött på honom i Let´s Dance så jag ville att han skulle åka ut i kväll. Men så kommer killen in och är bara så jävla cool jag blev riktigt imponerad...det sitter långt inne för mig att säga det, men så var det. Han var verkligen värd att vara kvar en vecka till! Kanon Tony!


Nu ska jag sova! GONATT!!!

Av Annika - 22 februari 2008 10:16

På morgonen i dag låg Majas temp på 38.2 grader det innebär att jag har denna dagen också på mig att fixa lite för då händer det inget i dag. Så det är bäst att jag sticker iväg nu.

återkommer senare.......

Ovido - Quiz & Flashcards