Alla inlägg under april 2008

Av Annika - 30 april 2008 00:10

Bilder som Anna tagit när hon varit hundvakt på valparna 8 veckor gamla.

Av Annika - 30 april 2008 00:08

Bilder som min hundvakt Anna tagit på Moccas valpar 3 veckor gamla.

Av Annika - 29 april 2008 00:05

Sätter här en bild på Sudden...Norge är såååå vackert så därför blev det en bild med den fina naturen i bakrunden. I morgon ska jag försöka sätta mig ner och skriva. Det kommer även in bilder på Moccas valpar som nu blir 4 veckor och börjar bli små skönheter.


hmmm... tror min matte jag är någon jäkla julgran som ska pyntas här ute i skogen????

Av Annika - 18 april 2008 00:55

Uppställningsbilder finns på valparna nu under aktuella valpkullar på hemsidan.

Ska gå och sova nu,  måste upp jätte tidigt för jag ska till veterinären och besiktiga valparna. Gonatt!

Av Annika - 16 april 2008 23:50

En brun hane & en svart tik...mer bilder kommer snart på hemsidan.....

Av Annika - 14 april 2008 15:44

Oj.....senaste veckan har varit lite dramatisk...det har hänt en massa saker, jag har inte hunnit att blogga. Men efter mycket om och men så åkte jag till Danmark i Helgen och i går var det Dansk Flatcoated retriever klubbs Ras special (Club Show). Mina hundar gick kanon bra...det kunde inte gått bättre!!!  

Beauty Nights Satisfaction "Jackpot"  BIR/BIS!

Beauty Nights Powerplay "Sudden"  CERT!

Jag återkommer i kväll och skriver lite mer.


BEAUTY NIGHTS SATISFACTION "Jackpot" BIR/BIS i DANMARK

Av Annika - 8 april 2008 01:00

I dag måndag....har det hänt en massa saker. En rörig dag....suck. Skriver mer i morgon,,,för nu borde jag sova....gonatt!!!


Titta så söta vi är!

Av Annika - 5 april 2008 22:24

Idag har det varit SSRK utställning i Uddevalla med Engelska domare. Jag hade så gärna velat vara där,,, men med valpar o.s.v är det inte så lätt. 2 st hundar ifrån mig var där dels "Alwa" B N Top Spin som gick i valpklass-II hon blev BIR valp och BIS-4 Grattis till ägarna och duktiga handlern Linda(lillmatte). Min "Alice" Beauy Nights Holiday vann ÖKL tikar och slutade som 2:BTKL och tog sitt andra raka CERT som vanligt proffsigt visad av sin duktiga fodervärd Anna Eriksson Stort grattis till er!  BIR blev "Julia" min "Playas" kullsyster Grattis Tina & Ragnhild!


Vi har även hunnit med att träna lite idag. Jag gjorde ett stort sök med vilt åt Sudden det fixade han galant! Sedan fick unghundarna också prova med lite vilt. Det tyckte de var jätte kul. Lilla Juvel är bara så superduktig. Hon far ut i full fart plockar upp fågeln i farten och kommer direkt till mig för att visa vad hon har...hon är verkligen en liten Juvel!!!

Efteråt åkte jag ner till Anna så hennes Ville skulle få prova på att apportera vilt, även han var jätte duktig helt spontan på viltet. Han var lite slarvig med avlämnimgarma...men det är ju en träningssak så det fixar sig med tiden.


Gonatt!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards