Alla inlägg under juli 2009

Av Annika - 23 juli 2009 23:33

På morgonen åkte jag ner till brukshundklubben och tränade lydnad. Jag parkerade bilen borta vid djurkyrkogården som ligger bortanför klubben för jag var och vattnade på våran grav först. När jag sedan tränat klart gick jag tillbaka mot bilen och då kom det en himla massa brandmän. De har övningsområde där brevid. Det var jätte kul för jag kände igen de flesta för jag har varit på fester, bröllop mm... tillsammans med flera av dem. Min morbror har varit brandförman i Höör i många år så det är därför. Det blev ett långt snack och en himla massa hundgosande jag blev nästan efterlyst hemifrån. Jag hade lovat att det inte skulla ta så lång tid hmmm...

Vi skulle ju åka och storhandla. När vi var på affären mötte jag en gammal klasskompis Maria som jag inte sett sedan vi slutade 9:an, kul.. hon var sig ganska lik och hade även med sig sin man och 2 barn. Det är verkligen kul att möta så många bekanta som man gör när man är hemma i Höör.


Kalle kom vid 20:00 tiden vi har ätit och ska snart gå och lägga oss. I morgonkväll ska vi på Uggla Revy...ska bli så kul!



Av Annika - 22 juli 2009 23:03

På morgonen körde jag Mia till sjukhuset för att hon skulle få en kortisonspruta i foten. Jag har nog inte varit där på 20 år, men det var sig ganska likt.

Efter det åkte jag hem för att ta ut hundarna på en långpromenad. Vi tog en promenad till stenskogen och där gick vi en rejäl sväng.


Jag blev sedan bjuden på lunch. Vi åt på kinakrogen i Frosta center det var trevligt och gott. Vi åkte sedan hem till Mia och drack kaffe efteråt.

Vi åkte sedan till Teba och handlade hundmat, tuggben och lite annat. När vi var klara där åkte vi upp till slalombacken och tränade markeringar en stund.


När vi kom hem igen blev det filmkväll först kollade vi på en svensk film...som jag inte kommer ihåg vad den hette men bl.a Mikael Nyqvist och Gustav Skarsgård var med i den den var helt ok. Sedan blev det den nyaste Wallander (Kuriren) den var bra.  


Av Annika - 21 juli 2009 01:22

Jag har försökt att planera veckan så jag ska hinna med allt som är tänkt. Dessutom kommer ju Kalle ner på torsdagkväll och stannar till söndag vi får se om vi åker uppåt tilsammans då eller om jag blir kvar till måndag eller tisdag. Efter det måste jag vara på plats med flera av mina valpköpare vi har lite aktiviteter på gång, det ska bli så kul att träffa er igen!


Idag har vi varit och promenerat i Afrika (ett område i Höör som heter så) det är stora fina bokskogar där. Där finns helt underbara ridvägar som vi alltid red när jag var barn. Vi hittade även lite kantareller när vi gick tillbaka mot bilen.


Jag ska sova nu...ska vara sjuktaxi i morgon för Mia ska få en kortisonspruta i foten då kan hon inte köra själv...gonatt

Av Annika - 20 juli 2009 23:57

På förmiddagen åkte vi ner till bryggan igen och tog en tur med båten så hundarna fick simma en sväng.

På eftemiddagen städade jag lite, man får väl sköta sig om man är inneboende *L*...


Sen var vi ner på brukshundklubben och tränade lydnad...blev även lite dirigeringar.

Efter det åkte vi hem och kollade på film efter det blev det en sväng till Hardys. 


Av Annika - 19 juli 2009 23:37

Natten har bjudit på riktigt busväder det har spöregnat och åskat ordentligt. På morgonen hoppade vi i regnkläder och åkte upp till Frostavallen, där tog vi promenaden runt sjön. Regnet avtog eftehand så när vi var klara sken solen istället.

Jag åkte till Sessan min barndomskamrat som jag känt sedan vi var bebisar. Både hennes och min pappa kommer från Jokkmokk och kom ner till Skåne tillsammans 1967. Så våra pappor var barndomskompisar och även våra mammor var barndomskompisar. Sessan och jag har alltid hängt ihop från första början när vi föddes till nu vi är nästan som syskon. Sessan höll på att plantera blommor i trädgården när jag kom...hon blev så glad för hon visste inte att jag var i Skåne. Sedan gick vi in och drack te och tog en smörgås efter ett tag kom även Micke och tvillingarna hem, de hade varit ute och sprungit. Det var så kul att träffa dem...tyvärr blev det bara en snabbis för jag var bortbjuden på middag kl 17:00.


Jag var hem och lämnade hundarna sedan åkte jag vidare till Mia och Håkan på god middag. Tack Mia!....som vanligt super gott när det är du som stått vid spisen...Kram!

Av Annika - 18 juli 2009 02:52

Vi vaknade rosiga och vackra idag... solen tar bra vid havet, men jag till skillnad mot vissa andra *L* var noga att smörja in mig med solskyddskräm, så jag hade blivit riktigt fint brun...möjligen var jag lite röd i pannan. Men inte som vissa andra som mest liknade en tomat...vad var det jag sa!!!


Dagen var lugn vi var sociala med släkten och hade trevligt. På natten däremot var det lite mer livat...jag hade lovat köra åt syrran och Johan m.fl som skulle på 30-års fest...så det blev som vanligt inte sängen förren framåt morgonen.

Av Annika - 17 juli 2009 02:28

På förmiddagen var vi ner till brukshundklubben och tränade. Sedan packade vi bilen och åkte till Furuboda som ligger i närheten av Yngsjö för att spendera dagen vid havet. Vi hade en underbar dag på stranden solade och badade och bara myste. Jag verkligen dyrkar havet och dessa underbara sandstränder vi har i Skåne. När jag var barn åkte vi till havet så fort det var fint väder. Jag hoppas verkligen vi hinner att åka till havet något mer innan jag ska åka norrut igen...det hänger på vädret. 

Av Annika - 16 juli 2009 02:02

På förmiddagen åkte vi ner till Orups brygga i Ringsjön och tog en sväng med båten så hundarna fick sig en ordentlig simtur.

Sedan var Mia och jag ner på kyrkogården, det var idag  5 år sedan Mias mamma dog så hon hade köpt en stor bukett rosor som vi satte där. Jag hade med mig en bukett Liljor som jag satte på mormor och morfars grav.


På kvällen gick vi ett helt gäng ner till allsången i Höör, det var tjock med folk och man träffade många man kände. Gästartist var Hasse Andersson han är mysig. Dessutom var det talangjakt där var flera jätte duktiga, speciellt en flicka ca 7-8 år hon sjöng verkligen så man fick gåshud helt otroligt. Solen sken över parken och det blev en riktigt mysig kväll. Tack för trevligt sällskap...kram 

Ovido - Quiz & Flashcards