Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Annika - 18 januari 2008 16:30

I dag har jag tagit det lugnt på förmiddagen. När klockan var 14:00 vräkte det ner snöblandat regn... hmmmm... var blev vintern av????? Men det var bara att klä på sig ordentligt för våran långpromenad är ett MÅSTE... dels behöver ju hundarna den...men även MATTEN...vikten ni vet...suck. Det står vatten överallt i skogen och hundarna kastar sig i varenda pöl och dike. Maja fick mest gå fot, jag vill inte att hon badar när hon är dräktig. Både jag och hundarna såg dränkta ut när vi kom hem. Hundarna har torkats med handduk och ligger nu deckade. Själv tar jag mig lite tid vid datorn med en kopp varmt the. Senare ska jag köra in till Ica Maxi och köpa "köttfärs"....nej skojjade bara....hi hi... Byta drickabacken, slut på Ramlösa...abstinens!!!


MÅ GOTT!!!


Sååå här mycket gillar vi vatten....

Av Annika - 18 januari 2008 15:41

I går klev jag upp 05:30 rastade och gav hundarna frukost, sedan duschade jag och gjorde mig i ordning. Strax före 08:00 åkte jag och lämnade hundarna hos Diana och sedan Carina. Jag stannade i Österbybruk och köpte en stor fin ros med lite grönt som handbukett. När jag sedan åkte vidare mot Alunda stannade en kvinna mig på vägen hon behövde starthjälp till sin bil. Jag känner mig verkligen TASKIG....  för jag talade om att jag var på väg till en begravning och ville inte bli sen...sedan åkte jag vidare...hmmm.


Begravningen var i Tuna kyrka utanför Alunda. Det var mycket folk på begravningen. Det var jätte fint... Lorentz prästen i Tuna är verkligen mysig och gjorde så att den verkligen blev personlig. Musiken hade Kersin valt den var så vacker, Lizzan sjöng några låtar solo hon är jätte duktig. Det blev många tårar som rann i kyrkan. Efter kyrkan gick vi till kyrkstugan och fikade allihop. När vi sedan gick därifrån gick vi ut på kyrkogården och tittade på alla jätte fina blommar. Jag hade skickat en stor stående bukett med bara vita liljor och ett vitt band med en sista hälsning  Annika. Den var jätte vacker, precis som jag ville ha den.

Efter begravningen åkte hela familjen och jag (extrafamiljemedlemmen) hem till Kerstin (Lottas mamma som blev änka) och bara umgicks tittade på foton, fikade lite till och pratade.

DESSUTOM visade Rolf tydligt att han finns närvarande. Vid två tillfällen knäpptes vattenkokaren på och började bubbla och fräsa, INGEN var så nära så man råkat komma åt den (knappen är trög att trycka ner). Rolf drack inte bryggkaffe bara pulverkaffe kanske han ville ha vatten till det????... alla andra drack bryggkaffe. På kvällen skulle vi alla åka till Fredrik (Lottas bror) och äta middag, jag kände att tiden rann iväg för jag skulle hinna kolla till en av mina hundar som nu var i Alunda på "mammaledighet". Därför hoppade jag över middagen så det inte skulle bli för sent.


Innan jag skulle åka hem, åkte jag förbi Nina. Jag hade lovat att trimma "Hippi" som inte trimmats sedan innan hon hade valpar, alltså i somras. Hon blev så fin, lite tjock var hon...men.. men bantning ordinerad nu! Där fikade jag lite till.

MASSSSOR med kaffe hela dagen...mmmm...kanske bra så jag höll mig vaken på vägen hem....för det blev sent :-)...


Väl hemma åkte jag ock hämtade hundarna sedan dök vi i säng.

Jag låg och funderade över dagen...det var en så vacker begravning och jag är så glad att fått sådana underbara vänner som dom.

Jag funderade även på Hippi...det är så tråkigt att Nina aldrig kan hålla henne i utställningskondition när hon lånar henne...jag får nog hämta hem henne snart så hon hinner gå ner i vikt innan alla utställningar drar igång hon är anmäld till utställningar både i Danmark och Norge nu snart.


Ovido - Quiz & Flashcards