Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Annika - 22 januari 2008 16:56

Jag sov länge idag. När jag vaknat gick jag en sväng med hundarna sedan gav jag dem mat. Under tiden tog jag en kopp te och sträckte ut mig på soffan framför TVn, jag tittade med ett halvt öga på Malous program det var intressant tror jag....hmmmm... somnade nog lite också. Juvel fick lunch sedan tog jag Jackpot, Trofé och Juvel med mig för att åka till affären. Jag stannade till hos Diana på vägen hem och tog en kopp kaffe. När jag kom hem gick jag in med hundarna och sedan hämtade jag posten. Då kom det en bil in på gården det var länets två kennelkonsulenter som kom på besök. De kom in hälsade på hundarna och sedan pratade vi mest om CERT i jaktklass en stor fråga för oss retrievermänniskor. Den ena konsulenten har Labrador, så det berör ju oss båda. De är verkligen trevliga kennelkonsulenter här i länet. De tyckte att mina hundar var så lugna, väluppfostrade och trevliga. Och så är tydligen inte fallet hos alla flatuppfödare fick jag höra. Men det är ju alltid kul att höra när folk gillar ens hundar...för de är ju mina älsklingar. 

För er som inte vet vad en kennelkonsulent är: SKK har kennelkonsulenter i alla län. De åker runt på oanmälda besök till länets olika uppfödare för att se hur hundarna har det och hur man bedriver sin uppfödning. Sedan skriver de protokoll som skickas in till SKK.


Där sprack min långpromenad...för nu har det hunnit bli mörkt...får bli ännu längre i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards