Alla inlägg den 23 september 2007

Av Annika - 23 september 2007 19:49

Fredag: Jag har fått permission från sjukhuset under helgen. Jag ska ta det lugnt och så väntar vi in fler provsvar som borde komma på måndag.


hmmm... kunde inte släppa tanken på båten som går i kväll och stugan vi bokat på Åland för att kunna ställa ut på Vikingline Dog Show. Jag bestämde mig för att åka! Sudden och Maja är anmälda, två helt okomplicerade hundar att åka med och Carina följde med mig som sällskap och hjälp. Det blev lugnt och jag fick annat att tänka på.

Redan på färgan träffar man en massa folk man känner och det blev en mysig resa.

På campingen bor även Anne Lise och hennes kompis från Norge. Vi får oss en trevlig pratstund under kvällen. Sedan stupade vi i säng tidigt.


Lördag: Jag gick upp 06:15 tog en ducsh och sedan åkte vi till sporthallen där utställningen var. Anne Lise hade tagit bra platser vid ringside.

SUDDEN: vann bruksklassen med CK, blev bästa hane och fick CERT & CACIB.  Tvåa bästa hane med R-CERT & R-CACIB blev Anne Lises fina hane SU(u)CH NUCH Berena´s Black Magic.

MAJA: vann Öppenklassen med CK, blev 3:a bästa tik och fick CERT. Hon blev slagen av två fina Championtikar. Bästa tik blev vackra INTUCH FINUCH ESTCH MVA Mei Dan Pernod.

Jag blev bara såååå glad när Sudden fick BIR-rosetten!!!

22 st vackra BIR hundar mötte upp om BIG:et och till min stora glädje blev Sudden plac som BIG-4 och bästa retriever... vann gjorde en härlig Amerikansk Cocker Spaniel.

Vilken dag... två cert och ett cacib BIR & BIG-4.

Resan hem gick som en dans. Båtresan gick snabbt. Vi åt gott och sällskapade med trevliga vänner och det blev en massa hundsnack.


Söndag: Eva och Alicia sov hos mig vi tog en lugn morgon, åt frukost tillsammans sedan promenerade vi i skogen med hundarna.

Jag vilade middag. Sedan kom Hanna en valpköpare, för att titta på valparna.

Nu blir det någon timme framför TV:n och sedan tidig kväll, jag ska vara tillbaka på Sjukhuset i morgonbitti.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards