Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Tisdagsträning

Av Annika - 20 maj 2008 22:33

Nu har vi kommit hem ifrån tisdagsträningen. Det var många hundar där och övningarna var på 4 olika stationer. Station 1: vattendirigering. Jag bad om en markering i området där dirigeringarna låg som han först fick hämta (jag tyckte han behövde det för jag ville att han till varje pris skulle lyckas) så den hämtade han först som en markering. sedan skickade jag ut honom på dold dirigering med ett linjetag rakt över sjön och upp på land på andra sidan och det gick jätte bra. Station 2: Vatten markering, Vi gjorde en dubbelmarkering på vatten det gjorde han jättebra....matte är sååå nöjd *L*. Station 3: Stadga och markeringar. Började med att man gick ner med två hundar samtidigt, den andra föraren skulle säga Sudden apport och jag skulle se till att han stannade. Jag gick i par med Anna som han känner väl och när hon sa Sudden apport så ryckte han till lite men jag behövde bara säga hmm så reste han sig inte. Sedan skulle det kastas en trippelmarkering och han skulle inte hämta den sista först, utan jag skulle först skicka på den andra apporten. Jag riktade upp honom och han spikade den, sedan skulle han hämta den första apporten och även där var han klockren. Sedan var det apport nr3 och den fick vi hem lika lätt! Matte blev sådär en 2 meter lång när tränaren kom och sa att ingen annan hund gjort dom övningarna så klockrent...sånt gillar vi att höra. Station 4, Närsök, jag stog på en angiven plats och så låg det tre apporter nergrävda och gömda i ett litet område ca 10 meter till höger och tre i ett område till vänster. Jag skickade honom och blåste stoppsignal sedan våran närsökssignal han fixade snabbt in de tre till höger. Sedan gick det även jätte bra med de tre sista. ååå jag blev jätte glad för närsökssignalen funkade jätte bra han kopplade på näsan direkt och dök ner i området och löste uppgiften riktigt bra. Jag har haft lite problem med att få till min truddelutt med visselpipan utan att det blivit konstigt, men nu har jag äntligen fått till det riktigt bra och Sudden är helt med på noterna.

Nu är det en trött och supernöjd matte som ska stupa i säng!

Gonatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 oktober 2009 23:49

Just nu håller jag på att ändra lite i bloggen...eftersom hela domänen håller på att läggas om.   Annars så har jag inte så mycket att blogga om...men återkommer nog i morgon med ett litet inlägg.   Gonatt!!!         ...

Av Annika - 11 augusti 2009 22:11

I dag har jag varit på begravning, det är alltid lika jobbigt tycker jag. Men stämningen brukar lättas upp efteråt vid minnesstunden och fikat...så var det även denna gång. Det var iallafall en jätte fin begravning och man fick träffa flera härliga m...

Av Annika - 4 augusti 2009 23:25

Tiden har bara rusat iväg. De sista dagarna nere i Skåne blev stressiga vi var till Karlshamn och tittade på Revyn...den var helt underbar.   I torsdags åkte jag uppåt landet för att träffa ett helt gäng med mina härliga valpköpare. Vi bodde på Fjäll...

Av Annika - 23 juli 2009 23:33

På morgonen åkte jag ner till brukshundklubben och tränade lydnad. Jag parkerade bilen borta vid djurkyrkogården som ligger bortanför klubben för jag var och vattnade på våran grav först. När jag sedan tränat klart gick jag tillbaka mot bilen och då ...

Av Annika - 22 juli 2009 23:03

På morgonen körde jag Mia till sjukhuset för att hon skulle få en kortisonspruta i foten. Jag har nog inte varit där på 20 år, men det var sig ganska likt. Efter det åkte jag hem för att ta ut hundarna på en långpromenad. Vi tog en promenad till sten...

Ovido - Quiz & Flashcards