Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Annika - 27 maj 2008 22:32

I lördags var jag hemma och fixade lite. Bella med familj var här och kikade på Moccas valpar sedan fick Mocca åka hem till sundsvall igen på Söndagen. Det var utställning i Sundsvall i Lördags jag var inte där och inga hundar ifrån mig heller. Men Leffe som jag trimmade i torsdags tog hanhunds CERT:et Det var kul... stort grattis Fia!

I Söndags åkte jag med till Österbybruk och minglade lite...jag hade inte anmält någon hund själv, men det var några valpköpare där. Det gick ganska bra för några av dem. Ville var först ut i Unghundsklass han blev 3:e placerad. I öppenklassen var Liptin och Ådi med. Lipton vann klassen med CK och Ådi blev 2;a placerad. Ungtikar var Irma med hon var tyvärr jätte tjock så hon fick en 2:a men en fin kritik i övrigt. I öppenklassen var Akita med hon blev R-placerad med CK...även hon var tjock...synd för domaren utryckte det så här... alldeles för tjock det är synd på en helt underbar tik. I Championklass var Alice med hon blev 3:e placerad med CK och sedan R-bästa tik. Alice hade fällt ur helt så hon var iförd labradorkostymen...

Det var även utställning i Östersund Axel var där han vann Juniorklassen med HP.

I helgen har även Kira i Kramfors tagit 1:a pris i Lydnadskl-1 grattis Eva! Nova har klarat anlagsklass på viltspår grattis Carina!

Måndagkväll så hade vi jaktträning hemma hos mig. Det var första tillfället och det kommer att vara varje måndagkväll. Den är öppen för alla mina valpköpare + några vänner som har som mål att komma till start på jaktprov. Det är kostnadsfritt vi turas om att ta med fikabröd.



Ovido - Quiz & Flashcards