Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Annika - 19 maj 2008 16:36

Jah har bara haft för mycket ett tag, men nu ska jag börja blogga igen...Det är tydligen många som saknat det för det är jätte många som varit på mig och tyckt att jag måste börja igen.

Lite kort om en del som hänt de senaste veckorna:

Efter vi var till Danmark i April där mina hanhundar gick bra, Sudden CERT och Jackpot BIR/BIS så bestämde jag mig att jag skulle lägga in lite extra energi på att få Sudden "färdig" på uställning för nu har Jackpot fyllt två och jag vill satsa på honom så han kan ta CERT:et han behöver efter 2års åldern för att få sitt Svenka Championat.

Sudden har ju länge haft 2 CERT i Sverige och 2 CERT i Finland och ett STORT CERT i Norge ja, så fick han ju nyligen ett Danskt CERT. Så planen blev att åka till Norge och ställa honom på NRK. Jag anmälde bara honom till Fosen 26-27/3 det var 2 dagars utställning på lördagen vann han bruksklassen och blev 4:BHKL 2 steg bakom CERT:et. På söndagen så kom CERT:et och så blev han Bästa hane och BIM. Helgen efter den 3-4/5 bar det iväg till Norge igen då Kristiansand. på Lördagen var det NRK och bara Sudden var anmäld av mina hundar det var 77 flattar totalt. Sudden vann bruksklassen och fick CERT:et, han blev 2:a bästa hane efter Almanza Your Wish is my Command som blev BIR & BIS.  Sudden blev därmed NORDUCH!!! det kändes super härligt! Nu kan vi satsa bara på jakten med Sudden!

På Söndagen var det NKK int strax över 80 flattar var anmälda. Där hade jag anmält Jackpot och Hippi. Jackpot vann den stora öppenklassen, han skötte sig strålande och visade sig på bästa sätt. Precis när vi ska in i bästa hane så kommer det några med en löpande pointer tik och ställde sig mitt framför Jackpot, han blev helt blockerad ville bara till tiken...suck!!! Jävla skit... tänkte jag nu är det kört. I Bästa hane var vi runt 15 hundar med CK. Domaren plockade ut 4 Champions och Jackpot, åååjah...kände jag där fick jag CERT:et! Men jag trodde inte hon skulle placera oss eftersom Jackpot han var helt okonsentrerad ville inte ha köttbullar ingenting hjälpte jag fick inte kontakt med honom. Men så tackade hon ut ena Championhanen och sedan placerade hon två som 3:a och 4:a Det stog nu mellan Jackpot och Almanza Your wish is my command "Tobias" vi fick springa många varv och i rörelse visade Jackpot sig riktigt bra men stilla kunde han inte stå... Så hon placerade Tobias som 1:a och Jackpot 2:a med CERT & R-CACIB med motivationen att Jackpot behöver lite mer tid...sedan kan hon inte se att någon flat kan slå honom över huvudtaget. mer... mer... mer...tyckte jag för sådant suger vi åt oss...*L*. Nej skämt och Sido. Tobias är så showig och visar sig så fint och proffsigt det är bara att gratulera Jonna till Norges vinstrikaste flat! Jag är bara så nöjd som fick med mig 2st HanhundsCERT på lika många chanser. Hippi blev 4:BTKL och steget bakom tikCERT:et så hon får väl följa med till Norge någon gång till.

För Alice har det också gått som på räls i vår. Det började i Högbo 16/3 där hon blev BIR och tog sitt första CERT och sedan blev hon även Best In Show! I högbo Blev min lilla tik Juvel BIR-valp och BIS-2 min uppfödargrupp blev BIS. Alice var sedan till Uddevalla 5/4 och ställdes på lördagen där blev det CERT igen och 2:BTKL och nu i Lördags 17/5 tog hon CERT nr 3 i Södertälje och blev 2:BTKL där med trillade det svenska Championatet in SU(u)CH Beauty Nights Holiday. Alice har även lyckats ta ett 1:a pris NKL på jaktprov i förra veckan. Det har blivit några ViltspårsChampion också Smilla och Lipton SVCH Beauty Nights Joyful Dream & SVCH Beauty Nights First Love. Flera valpat har haft fina framgångar med en massa BIR, BIS och BIS-plac i valpklass bl.a Beauty Nights Top Score, Top Priority, Top Spin och Top Model. Dessutom har kenneln haft en del framgångar i andra länder, Inga har lyckats superbra i USA och om hon fortsätter i denna takten så är hon Champion vid 1 års ålder. Kei i Australien har blivit BIR & BIG på samtliga 8 utställningar och på 4 av dem även BIS. Ziggy tog JuniorCERT på Club Show i Holland (230st flattar).  Sudden, Alice och Smilla har tagit pris på Jaktprov.


Dessutom så har min tid gått åt till valparna. Jag är så nöjd med dem...där finns några blivande stjärnor...tror jag iallafall.


Bantningen har gått lite dåligt... men nu har jag tagit nya tag igen.


Hector-Mocca valp 6 1/2 vecka

Ovido - Quiz & Flashcards